Modeutställningar i London!

Ibland kan verkligen en tidningen göra ens dag. Man kommer hem från jobbet/skolan, och så ligger den där i brevlådan. Oöppnad, sprakande och lockande färger. Vi snackar modetidningar!
Just den här gången var det Femina, och vad står på sida sju om inte två Londontips? :)

Jag hade ioförsig redan planerat att vi skulle gå på den andra, men bara skrivit upp designmuseum som ett alternativ till att se utställningar- men nu är jag nästan mer lockad på Hussein Chalayan!

Husein Chalayan - from Fashion and back
Design Musem, 22/1-17/4 2009
£5 Studenter
Det pågår även en massa andra olika utställningar än om just denna nytänkande designer om just design och mode. Värt att nämna är att de har även ett café och en shop där jag kan tänka mig att man hittar en massa fina böcker och vykort.
Hemsida

Hats- an antology by Stephen Jones
Victoria and Albert Museum
£4.90 studenter
Jones visar upp hattar av olika dess slag genom tiderna. Inspiration, creation and the salon är ledorden.
Hemsida
www.designmuseum.org 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0