Musikaltajm

Hello Music lovers! 
När man är i London är det nästan ett brott mot mänskligheten att inte gå på musikal. 
Jag har därför spånat lite och kollat upp ett par alternativ.

Den ultimata musikallistan
  1. Les Miserables
  2. Billy Elliot
  3. Grease
  4. Hairspray (för den som gillar High School Musical-konseptet)
  5. Mamma mia
  6. Phantom of the Opera
  7. Sound of Music
  8. Sunset Boulevard (har ingen aning om vad det är men det låter otroligt slickt)
  9. The Lion King
  10. Thriller – Live
  11. Wicked
  12. Spamalot

Hmm ja, mycket finns det att välja på. Själv skulle jag nog helst vilja se Les Miserables, Phantom of the Opera (men den har ju Liselotte redan sett så det lär inte bli den), Wicked eller Spamalot. Lion King vore iofs fett coolt den också. De andra har man liksom lite för bra koll på, även om de förmodligen är väldigt bra (är dock lite småskeptisk till nr 4 och 8, men de fick vara med på listan i alla fall).



Tveka inte att säga till om det är någon annan musikal som ni tycker platsar på listan!

/Anna


Kommentarer
Postat av: William

Nu snackar ni med en Musikal Expert!

Någon av dehär musikalerna MÅSTE man se om man är i london.

1.Mamma mia

2.Grease

3.The Lion King

4.Queen

5.Sound of Music

Jag är ju mamma mia tönt så den rekomenderar jag starkt, men somsagt alla på den listan har jag varit på och de är helt underbara!



Btw, Har ni kuul?







2009-02-18 @ 18:49:51
URL: http://wekstedt.blogg.se/
Postat av: isabellish

Phantom of the opera är så sjuuuuukt himla asbra!! När vi var London såg vi den. Skulle lätt kunna åka tillbaka för att bara se den,hehe!

2009-02-18 @ 19:50:51
Postat av: Liselotte

Har redan sett Phantom- helt underbar! Men skulle inte banga på typ spamalot- eller va säger du Anna? :P

2009-02-18 @ 22:19:39
URL: http://simsnorden.blogg.se/
Postat av: sofiaa

måste få lägga min röst på Lion King, egentligen bara för att kunna skryta med att jag har sett den:) men äslkaaaaaar den. kram käre panko-anka

2009-02-19 @ 16:56:58
Postat av: matilda

när jag var i med mamma London såg vi Dirty Dancing - den var jättebra! :D

2009-09-04 @ 17:45:11
URL: http://miiwi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0